ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΗΘΟΠΟΙΩΝ

ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΗΘΟΠΟΙΩΝ

ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΑΙΝΙΩΝ

ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΑΙΝΙΩΝ

Διακοπές στην Αίγινα

Οι Διακοπές στην Αίγινα είναι ασπρόμαυρη ελληνική κωμική ταινία του 1958 σε σενάριο και σκηνοθεσία Ανδρέα Λαμπρινού. Πρωταγωνιστούν οι Αλίκη Βουγιουκλάκη, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Ανδρέας Μπάρκουλης και Αλέκα Στρατηγού.
Πλοκή

Ο Τζώνης, ένας χήρος δημοσιογράφος φθάνει στην Αίγινα μαζί με την κόρη του Αλίκη για να περάσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Στο λιμάνι, η Αλίκη θα συναντήσει τον Ζαν, έναν γοητευτικό νέο, ο οποίος είναι γόνος αρχοντικής οικογένειας του νησιού, και θα τον περάσει για αχθοφόρο ζητώντας του να κουβαλήσει τις βαλίτσες της. Ο Ζαν γοητευμένος από την όμορφη Αλίκη θα δεχτεί να παίξει τον ρόλο του αχθοφόρου, προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να έρθει πιο κοντά στην Αλίκη και να τη γνωρίσει καλύτερα. Αυτό το λάθος της Αλίκης όμως θα σταθεί αφορμή να ανοίξει ένας απρόσμενος κύκλος ερωτικών φλερτ. Ο Ζαν θα αρχίσει να παίζει στην Αλίκη ένα αλλόκοτο παιχνιδάκι, παριστάνοντας τον μπεκρή του νησιού.

Αλλά και ο πατέρας της, ο Τζώνης, θα αρχίσει να φλερτάρει με τον τρόπο του την στρουμπουλή Νένε, η οποία επίσης παραθερίζει στην Αίγινα με τον σύζυγό της, Ντόντο. Για να ξεμοναχιάσει τη Νένε, ο Τζώνης στέλνει ένα ψεύτικο τηλεγράφημα στον Ντόντο, το οποίο αναφέρει ότι έχει αρρωστήσει ο αδελφός του, Ανάργυρος, και πρέπει να επιστρέψει αμέσως στην Αθήνα.

Όταν ο Ανάργυρος, όμως, φτάνει ξαφνικά στο νησί και συναντά τον αδελφό του, τότε ο Ντόντος καταλαβαίνει ότι το τηλεγράφημα ήταν ψεύτικο. Οι δύο τους μαζί μ' έναν νησιώτη (Θανάσης Βέγγος), θα ψάξουν και θα πιάσουν επ' αυτοφώρω τον Τζώνη να ερωτοτροπεί με τη Νένε. Το σκάνδαλο που θα ξεσπάσει στο νησί, θα αναγκάσει τον Τζώνη μαζί με την Αλίκη να επισπεύσουν την αναχώρησή τους, αλλά ο Ζαν έχοντας ερωτευθεί την Αλίκη θα την κρατήσει στο νησί, αποκαλύπτοντας την πραγματική του ταυτότητα. Ο Τζώνης από την αλλή πλευρά ως γνήσιος γυναικάς θα συνεχίσει το προσφιλές χόμπι του ερωτοτροπώντας με άλλες κυρίες του νησιού.

Διανομή ρόλων

Βασικό Καστ

Αλέκα Στρατηγού ως Ελένη (Νένε)
Σταύρος Ιατρίδης ως Θόδωρος (Ντόντος)
Τασσώ Καββαδία ως Τιτίνα
Θανάσης Βέγγος ως βοηθός Ντόντου
Ελένη Χαλκούση ως δούκισσα

Συμμετέχουν

Μαρία Στράντζαλη
Πάρις Ποταμιάνος
Γιάννης Χατζής

Παραγωγή

Ήταν η πρώτη ταινία της Αλίκης Βουγιουκλάκη που συνεργάστηκε με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα (ξανασυνεργάστηκαν πάλι σε μεγάλες επιτυχίες της δεκαετίας του 1960, όπως Η Αλίκη στο ναυτικό (1961), και Η κόρη μου η σοσιαλίστρια (1966)), ενώ ήταν η δεύτερη με τον Ανδρέα Μπάρκουλη, καθώς είχαν συνεργαστεί την προηγούμενη χρονιά με την ταινία Μαρία Πενταγιώτισσα (1957). Στην ταινία συμμετέχουν πολλοί ντόπιοι ως κομπάρσοι. 

Κυκλοφορία

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 10 Μαρτίου 1958 στις κινηματογραφικές αίθουσες Ελληνίς, Μαργαρίτα και Ριβόλι στην Αθήνα,ενώ συγχρόνως ξεκίνησε και η προβολή της στον Παλλάς της Θεσσαλονίκης και στον Ιντεάλ της Πάτρας. Προβλήθηκε τη σεζόν 1957-1958 και έκοψε 24.651 εισιτήρια. Ήρθε στην 13η θέση σε 31 ταινίες. Η ιστορία της ταινίας, είχε δημοσιευθεί με την μορφή σινε-ρομάντσου, στο περιοδικό Θησαυρός για 15 εβδομάδες, το οποίο κυκλοφόρησε στις 22 Δεκεμβρίου 1960.

Υποδοχή

Κριτικές

Η ταινία απέσπασε μέτριες και θετικές κριτικές. Ο Μάριος Πλωρίτης σε μια κριτική του που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Ελευθερία το 1958 ανέφερε για την ταινία:

«Η σκηνοθεσία του Ανδρέα Λαμπρινού έχει κέφι και σβελτάδα, εκτός από μερικά σημεία όπου αδικαιολόγητα φλυαρεί ή καταφεύγει στο «γκροτέσκο» πέραν του δεόντος. Στη γενικότητα της όμως είναι εύστροφη και κινηματογραφική. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη δίνει την κακομαθημένη «μουσίτσα» με εκφραστικότητα χάρη, δροσιά αλλά και χιούμορ. Ο Λάμπρος Κωνστανταρας γελοιογραφεί με κέφι τον «Δον Ζουάν» του, αλλά σε ορισμένες σκηνές πέφτει θύμα των φαρσικών υπερβολών του ρόλου. Ο Ανδρέας Μπάρκουλης παίζει με άνεση τις δυο όψεις του «Ζαν» και επιβεβαιώνει τα κινηματογραφικά προσόντα του. Η Ελένη Χαλκούση, η Αλέκα Στρατηγού, ο Γιώργος Βρασιβανόπουλος, η Τασώ Καββαδία, ο Θανάσης Βέγγος παραστέκουν ικανοποιητικά τους πρωταγωνιστές, αλλά ο Σταύρος Ιατρίδης δεν έχει απαρνηθεί, ως όφειλε, τον επιθεωρισιακό εαυτό του.»

Σε μια νεότερη κριτική ο Σταύρος Γανωτής στην ανάλυση του για την ταινία σημειώνει: Είναι η πρώτη ταινία της Βουγιουκλάκη που αρχίζει να δείχνει το παραγματικό ταλέντο της, με τον Κωνσταντάρα και τον Μπάρκουλη να έχουν μέτριους ρόλους, ενώ την παράσταση φαίνεται να κλέβει ο Θανάσης Βέγγος, αλλά σε έναν μικρό ρόλο.